Philips flickr billeder

29.12.05

Nytårsaften valget....

Som de fleste sikkert kan genkende, er nytårsaften som regel det højdepunkt på året, som sjældent lever op til forventningerne.

Mine bedste nytårsaftener har været dem, hvor vi har været en flok, samlet et sted nogle dage over nytåret. Det er som om at trangen til at udleve drømmen om den fuldendte nytårsfest forminsket væsentligt, når man opdager at festen ligger i det sammenhold som man har sammen med dem omkring sig, og at nytårsaftenen blot er en fantastisk undskyldning for at drikke sig fulde sammen og uddele kram og kys kl. 24.00.01

Men en sådan nytårsaften bliver det desværre ikke i år, derfor må jeg ty til fest i København. Det er med en vis undertrykt forventningsglæde at skulle overskue årets sidste og første festivitas.

Men i år står jeg dog i et dilemma. Jeg er den slags person som først beslutter sig sent for hvad jeg vil. For nogen uger siden blev jeg sammen med tre andre, ligesindede sent vælgere, enige om at holde middag sammen og hoppe videre til en fest efterfølgende. Alle tre meget tætte og gode venner.

For et par dage siden hørte jeg så om en anden middag, hvor en af mine gamle venner som bor i USA deltager sammen med hans kone. Et arrangement, hvor der er en tilpas mængde af folk man kender, nogen man har mødt før og et par stykker helt fremmede. Et selskab jeg ville nyde at deltage i...

Hvad gør man så? Skal jeg holde min middagsaftale som er bygget på ubeslutsomhed med tre rigtige gode venner eller skal jeg tage til middag hvor der er mennesker jeg ser sjældent og dermed er masser af nyt at tale om...

Nu er det ikke fordi at dette dilemma, er af den verdens afgørende slags, men endnu et bevis på at det ikke kan betale sig at være så ubeslutsom som jeg kan være nogen gange... Så nu må jeg tage et valg og sandsynligvis gøre nogen små irriteret...

Pis, fed afslutning på året...

-PiP