Philips flickr billeder

3.5.06

Lejlighedsjagten

Så er jeg i gang med min anden uge her på det nye arbejde. Der er sådan set ikke rigtigt sket så meget siden sidst, andet end jeg synes at jeg bliver fyldt med nye indtryk og viden hele tiden, mens jeg samtidigt synes at der er mere og mere at se til.

Jeg er i gang med at samle det hold som skal hjælpe mig med min del af det store projekt. Det er nogle folk som skal hjælpe mig med at få video indhold på vores system, set fra et praktisk og koordinerede synspunkt. Mærkeligt at sidde og skrive en job annonce for nogle jobs som ikke rigtigt har eksisteret før. Det hele er nyt og svært at få sit hovede helt rundt om, men alle jeg har mødt på holdet bag projektet kan se hvor stort det hele kan blive, mens de kæmper i små hold for at få vision til at lykkes. Det er sku' ret inspirerende.

Jeg er pt. i Holland på noget gruppemøde med de fleste på projektet og har fået fyldt hovedet med masser af nyt input, puha, man bliver sku' lidt forpustet ;)

Weekenden blev brugt på at finde et værelse et eller sted i London. Selvom Henrik, ham jeg crasher hos, har sagt at det ikke haster med at få mig ud af hans lejlighed, så synes jeg alligevel ikke at jeg kan tillade mig at blive alt for meget længere. Men det har fakisk være super hyggeligt, to drengerøve i London!

Så jeg fik set 4 værelser i weekenden. Stederne var Earls Court, Primrose Hill, Queensway og Farringdon.

Queensway lå rigtigt godt, ikke så langt fra centrum og nabo til Notting Hill. 3 delt lejlighed, men et meget småt værelse tilbage, det lå omkring £700 pr. måned.

Earls Court er tæt på Henrik og ligger i et stille kvarter, tæt på tuben. 70 km2 kælderlejlighed fordelt på to personer. Skulle dele med en canadier, som virkede rigtig flink. £850 kostede den.

I Farringdon var det et lille kammer hos et ungt engelsk par i deres lejlighed. De virkede enormt rare, men jeg forestiller mig at bo med dem, ville være lidt som om man boede i hus med en velmenende svigermor, sådan virkede de lidt. £750 kostede den pr. måned.

Og så var der PRIMROSE HILL lejligheden - WOW! Primrose Hill er et ret "posh" område som ligger lige nord for Regent Park. Meget fint og "disney'esk" nærmest. Jeg kiggede egenligt kun på den af nysgerrighed, fordi der var billeder på annoncen og det så meget fantastisk ud. Så afsted tog jeg i søndags og kom lidt for tidligt derud (ja, den er god nok, jeg var tidlig på den). Og jeg gik så en tur ned til Camden, som er sådan lidt universitets agtig, med mange hippe hippy agtige butikker. Derefter tog jeg op på Regent Park Road, som fører op til Regent Park, og her lå lejligheden så! Damn! Nå, fordelt på 3 etager med ejeren, en serbisk ingenør, som har bygget hele lejligheden om. Ikke specielt stort værelse, men der er et kæmpe skab og en fin ny seng, så det er fint. Desuden et gæsteværelse som var til fri afbenyttelse (med måde ;). Resten af lejligheden er super lækker og havde en nærmest skandinavisk feel. Så den var jeg helt betaget af. Heldigvis var der en anden der havde været der dagen før som havde sat sig på den, så jeg fik heligvis ikke tid til at tænke over det for meget -puhhh. Den kostede også £930 om måneden!

Se billederne her

Som man nok kan se, så er det dyrt at bo i London, specielt hvis man gerne vil være i "byen" - for et rimeligt værelse et nogenlunde sted, starter omkring £750 om måneden.

Desværre har jeg lige fået en mail fra hende der har lejligheden i Primrose Hill:
Very nice to meet you on Sunday - I have as of yet not heard back from my first candidate, so if you are still interested and can provide the references (work + personal) you're on.

Let me know?

Så nu skal jeg måske bo i den vildeste lejlighed i London - Jubii!

1 Comments:

At 05 maj, 2006 12:58, Blogger Jeppe Morgenthaler said...

70 km2 kælder? Where do I sign up? :)

 

Send en kommentar

<< Home