Philips flickr billeder

21.6.06

I disse VM tider...

Jeg tror kun jeg har fået set 2½ fodboldkamp i VM indtil videre. Men jeg har så tænkt mig at overkompensere ved at tage til Munchen i denne weekend og se den første af ottendedels finalerne!

Jubiiiiii

Jeg er inviteret af en ny ven her i London, som får sponsor billetter til den slags aktiviteter. Så jeg blev spurgt om jeg ville med! Så det tog mig jo ca. 10 sek. at tænke over det. Først troede jeg ikke på det...

Men den er god nok! Det er lige blevet afgjort her til aften (en kamp jeg faktisk så) at jeg skal se Tyskland mod Sverige - og det må siges at blive en spændende kamp.

Aftenens kamp England - Sverige har været et samtale emne uden lige på arbejde, da vi har personer af begge nationaliteter, så der har i den seneste uge sneget sig ret store flag ind på vore micro kontor, til stor ærgelse for modstandernes tilhængere.

Det er sjovt hvor ekstra international London virker ved sådanne nogle begivenheder. Hver gang der er hold der spiller, kan man finde lokale pubs hvor bestemte nationaliteter mødes for at se kampe sammen.

En af de helt store og sjove nationaliteter her i London skulle være brasilianerne - de fyrer den eftersigende af! Jeg har indtil videre kun hørt om det, men specielt i brasilianer kvarteret omkring Drury Lane i Holburn, skulle der være samba i gaderne. Så jeg håber jeg når at komme på "Guanabara" som skulle være stedet at se brasilianske kampe!

Tit når jeg sniger mig hjem om aftenen, er tuben fyldt med nationaliter fra de lande som har spillet den aften. Forleden var det syd korea, så der var lige pludseligt en masse blå trøjer i tuben, den anden aften var det brasilien, så der var naturligvis masser af gule trøjer den aften. Det er en rar fornemmelse at se folk fra alle mulige steder finde sammen her i London og for en aften blive tryllet tilbage til national følelse og stolthed - og så måske også en "pint"

Cheers!

1 Comments:

At 22 juni, 2006 11:03, Anonymous Anonym said...

Tyskland Sverige.....jeg kunne alligevel ikke, så det var godt du ikke ringede...

send mig lige din emailadresse..

 

Send en kommentar

<< Home